Jak wybrać biuro rachunkowe?

Księgowa radzi – Zanim wybierzemy sobie biuro rachunkowe, z którym zamierzamy współpracować, warto sprawdzić kilka elementów. Oczywiście, kluczowym elementem jest kwestia położenia – nie ma sensu nawiązywać współpracy z biurem z innego województwa! Naszym celem powinno być więc biuro rachunkowe w Częstochowie. Warto też zbadać lokalizację – czyli połączenia autobusowe, czy też dostępność parkingów w jego okolicy.

Dobrym pomysłem jest sprawdzenie opinii na temat biura. Wiele firm udostępnia tego typu informacje na swojej stronie, choć nie jest to obowiązująca zasada. Warto też poszukać na regionalnych forach dyskusyjnych, czy poszukać informacji w internecie. Jednocześnie bądźmy świadomi, iż nie wszystkie opinie zamieszczone w sieci są wiarygodne.
Warto też zbadać kontakt z biurem – czy łatwo dodzwonić się w godzinach pracy, a także jak szybko możemy liczyć na odpowiedź w przypadku wysłania e-maila. Z jednej strony – pamiętajmy, iż to klienci mają priorytet jeśli chodzi o odpisywanie na wiadomości, ale taki mail z zapytaniem może dać nam jakieś wyobrażenie na temat tempa pracy biura i przepływu informacji.
Kolejnym ważnym elementem jest kwestia opłat. Z jednej strony, oczywiście zależeć nam będzie by były one jak najmniejsze, jednak w przypadku biur rachunkowych lepiej nie przesadzić z oszczędnością. Szczególnie w przypadku, gdy prowadzimy dużą firmę – dobry, doświadczony księgowy jest w stanie zapewnić nam dużą porcję ulg i odliczeń, nierzadko nawet przekraczających kwotę, która odprowadzamy do biura.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *